måndag 16 april 2012

Glad och uppåt, less och crazy.......

Husvagns tv:n som fick sig en hela Kummin likör förra helgen, fick sin efterträdare idag.

 Hade ju velat ha en smart tv, men va tusan inte finns dom i mindre än 32 tum och det är lite to biggt, (faktiskt lite retfullt handlar om 2 jävla cm på höjden och 7 cm på bredden).
RACKARNS DYRT om vi skulle måsta byta vagn för att rymma tv:n......

Snygg Jorm på husvagns semester.

Så idag köpte jag en "SNYGG" tv istället :-) ... hahaha.... jämför man med den gamla så är ju allt snyggt det var visserligen en platt tv men nog den fulaste jag sett.... Och jag får byta den nya om den ser pluttig ut för den är bara 22 tum.

Jäkla tur vi var i vagnen då flaskan exploderade... såg ut som någon skjutit hål i den.
 Märkligt, men vi visste inte att just den sorten ska tydligen förvaras i jämn temp. och där har den stått i vagnen hela vinter ibland då det varit minus 30 och ibland plus 25 .....fattar inte att den inte gått sönder tidigare. 

Men men.. prisa gud vi var där för fan också, vad kladdigt det blev det som rann ur barskåpet och ner i tv:n. Hela jäkla flaskan, som jag sparat för att vi skulle ta den till påsk. Känns snopet bli blåst av att tv:n bäljde i sig den. Inte en droppe varde oss given näeeee........
Så gick det som det gick för den också..... rest in peace.

Hit längtar jag. Bakom vagnen en solig em. 

Jag fick dagens bästa överraskning också på jobbet, då min allra allra bästa väninna och hennes hjärtevän, plötsligt dök upp (hon bor i Övik) och sa hej... och vad glad jag kände mig länge efteråt. Så glad att hon äntligen får sin operation imorgon. Så skönt att snart ett helt års lidande ska vara över. Så glad bara att se henne och krama om henne. Önskar henne en lyckad operation imorgon och att hon kommer igen som en ny människa fort och utan bekymmer. Så vi kan sitta i sommar och skvallra tillsammans vid havet.

Precis här står vi på sommaren är det inte vackert så säg....


Själv inser jag att påsklovet var en dröm för min onda fot. Då jag parkerade hemma på gården idag visste jag fan inte hur jag skulle ta mig in. Jävla jävla häl.....jag blir tokig. Nu ligger jag här med datorn på magen och funderar hur jag ska ta mig till köket och göra middag......det gör så förb. jävla ont så jag bara måste svära ur mig min förtvivlan. Trodde någon att dom skulle slippa höra om min värk?? tänk så fel för jag har dessutom alla andra skitfel...... reparations kit behövs och jag tycker FK ska börja sälja dom som vet och kan allt.

Så jobbet dårå intet nytt. Men ryktet säger han driver även en catering firma den nye......tjohadelittan det lät oroande....

6 kommentarer:

  1. Men va rackarns otur ni hade med likören...
    själv gillar jag ju inte alls likör men jag förstår att det blev kladdigt i tvn, ja jösses va du ska ha fått skura i vagnen.

    Men jösses va snyggt till ni har husvagnen..
    där förstår jag att ni trives...

    Tjingelingen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja är det inte vackert så säg. Hur ska man någonsin kunna lämna platsen?

      Radera
  2. Tur i oturen. Synd på så goa droppar och jösses vilket jobb du måste ha haft med 'klibbet' men vilken tur att ni var där då det hände. Jag har då aldrig hört talas om nå't liknande!

    Vem skulle inte trivas där ni står? Det ser ju helt underbart ut! Nu suger det faktiskt till i säsongscamping-tarmen... men nä, camingtiden är förbi! Åldern och hälsan begränsar, jävla skit alltså!

    MÅ SÅ GOTT!

    SvaraRadera
  3. Ja du, här kör vi fortfarande med tjock tv (don efter ... mig?) men skulle behöva en större nu när ögonen krånglar (= platta är större) men men det är ju inget fel på tv apparaterna så det blir väl ingen stor platt en om inte ... nej, vi har inget som kan rinner ner eller falla på den/de ;)

    SvaraRadera
  4. Så vacker plats för husvagnen... härligt!
    Men så trist med likören... och tv:n... och fy sjutton för att ta reda på kladdet :( Kumminlikör har jag aldrig smakat - låter gott!
    ... och ännu mer trist med din onda fot! Inget bra alls!
    Hoppas det löser sig med allt - tänker på dig...
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Ja tyvärr hann jag aldrig smak Kummin likör heller. Hade fått flaskan av en vän som varit till Tallin. Den var extra speciell för det var som ett litet glasberg i botten, så troligen var det den som orsakade smällen.....SUCK..

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!