torsdag 26 april 2012

Så kliver vi in i mitt vita hem.. 
Ja det är mycket vitt och mycket svart....
beror på hur man ser det.  Hahaha...
Jag är i alla fall så jätte nöjd med mitt "nya kök" och hall.

Just nu puttrar en älgstek på spisen 
i mitt kök.
Och det luktar helt underbart gott. 
Kokar den i Portvin och fond.


Fågel eländet har rymt ur buren 
och in flyttade
tre ljuvligt doftande lavendel ljus...
många goda dofter i mitt hus just nu 
med andra ord.

 Här kan man slänga ikull sig och njuta
av härligheten. Dofterna alltså....
synd man inte kan känna genom bloggen
jäklar vad hungriga ni skulle bli då,
tror jag..... bara för att jag blir det.

Jädrar i min lilla låda om vi inte måste 
stjäla oss lite stek till middag ikväll.
Hmmm.. det räcker och blir över i alla fall.
Ska ju ta den med i helgen till husvagnen,
var min plan. 


Ett kilo köttfärs står också och väntar på mig i köket.
Och här ligger jag och bloggar istället för att steka biffar.
Ja ni vet jag vill gärna ha maten klar så det bara är värma 
i husvagnen för där har jag liksom min FRIHET....
min TOTALA AVKOPPLING.. 
min GÖR INGENTING
vila dig tid...... 
och just nu så är jag i big värri BIG behov av det.
Ska bli så jääääkla skööönt......


Slet ju som ett djur med målning förra helgen 
trots att fibbron var genom jävlig, 
så blev jag ändå jävligare 
vi hjälptes åt alltså jag och fibbron... 

jag blev så less så less... 
-nog äre väl fan att jag jämt ska må pyton,
 då jag bestämt att nåt ska ske, så jag tryckte i mig 
värk tablett på tablett.. på tablett och målade och målade...
Så ni kan ju gissa hur jag haft det i veckan....

ÄR HUVUDET DUMT FÅR KROPPEN LIDA.
Men jag är bara så nöjd med resultatet.

Knäckte gubben också.. stackarn han har så ont i sitt knä.
Av allt upp och ner på stegen med tapeterna...
Får lite dåligt samvete... 
I helgen ska han bara behöva diska 
hahahaaha.... hyggligt va??


Dessa små söta fönsterhängen har jag förärat mig.
Det enda nya jag har fått i mitt vita kök.
Förutom fyra vita ramar 
där jag placerat mina fyra godingar....
Och vart ska godingar vara om inte i köket?


Kom just på att dom faktiskt har L & T 
som initialer precis som farmor och farfar...
Så nu är jag på jakt efter bokstäver i vitt
att sätta mellan tavlorna... 
Tycker det var en klurig tanke bakom..
för utan oss fanns inte dom.........

Näääeee.......nu ska jag steka biffarna..
Mot köket....

5 kommentarer:

  1. Meeeeeeeen så fiiiiiiiiiiiiint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. jooo ja känn mä söm nöjd, inge ä som vitt :-)

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Tack snälla Joormen..
    det var en jättekul grej tycker jag..Ska genast försöka att fixa det...Ha en härlig helg och ha en härlig Valborg...Kram Night Lady

    ps..Ditt hem är super vackert...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så lite så, jag tyckte också det var en himla kul grej.Finfin present. Önskar dig detsamma.
      Tack tänk vad lite färg gör min gråa värld blev vit igen..

      Radera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!