torsdag 19 januari 2012

En huppigupptäcksfärd.... eller....

En huppigupptäcksfärd

Ska int han va roli och intressant å spännande och givande ..
eller könn he va vägen hem??

Hellbergåtes vikken huppegupptäcksfärd he jer å ta se från staan å heijm tell meg.....
Tvättbräda nuber uno.. 
Ja trodd tamme faktiskt ja hadd punka 
biln slängt hit å dit å körs å tvärs....

Åh hadd jag mött plogbiln skull jaa ha slitte ut chaufförn å stirre han in i öga
Och fråge me min mildaste röst....
HÖRRE DURU .. VART HA DU TÖJJE KÖRKORTE FÖR PLOGNING?????
He könn då inte va på Lilja för där ha göbben min jobba ett år....
(kanske ha va för kort tii ...)
Men ställ för f-n ner plogen så du få ve de snön..... och GASA LITE...
GRRRRRRRRR..............

Jag vill ha en jeep....yes thats what I want...
Oh lord wont you buy me an BMW X3...
ja jag nöjer mig med en splitterny i värsta fall ...
gärna silver metallic... och skulle han råka vara svart så är det helt okey ifall du skickar med en som tvättar den jämt och ständigt..
Jamen ni ser väl det står ju LENA på hela bilen.... made for me!!!

Men som det snöar .. nu räcker det å blir över.. snö snö snö... 
Jamen kolla jag är ju helt insnöad... jopp hur kul äre på en skala??? NOLL.....zero xxxx

DET ÄR MYCKE NU JAG TYCKER DE...


Int en brö bit fanns det i huse heller då jag kömme hem... men då slog Kajsa varg två till in i skafferiet och slängde ihop de som fanns lite olika mjölsorter nedi nå gamm fil med bikarbonat och bakpulver åsså vifta jag runt med sleven å simsalabim....

Så hadd jag gjort tre limpor på smällen.....
Hä ska va rattåt... å he je ba å häll smeten te plåtn å dela opp limpen sen...
ja inte världens vackraste direkt men helt ät bara och gött lukte !!
Nu ligg ja på söffa å dra mej med datorn på magen thats life.....efter en dag med stress på jobbet.

HA DET GODIS FRÄNDS!

1 kommentar:

  1. Men visst järe väl ännå för jävlitt vä dömjen som ska ti å skååått. Man bli så guförbannad att man vejt fan int va söm jär åpp å ne.
    Å värst av allt må ju va hänn vä brödde...No fan ska man väl ännå kunna få se en lite brödabit då man kooom hejm...järe för myttje begärt tyck dömmen?!!? ;o))
    No tyck ja du ska få dä en BMW som he stå Lena uppat..Å I sko då havva mer kaffe.
    Kram påre toktanta :o))

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!