onsdag 18 januari 2012

Sugen blev jag......men men..

Blev så sugen ... då jag såg 365 foto utmaningar ... tänk om man kunde skärpa till sig vad skoj det såg ut och vad roligt att ha lite uppdrag och ämnen så satt säga och se hur olika man tolkar ett ord.......

Fasiken va skojsigt...

Mmmmm.... ska testa lite för mig själv tror jag och se om jag kan uppnå nåt litet resultat.. alla är så proffsiga tycker jag då jag tittar mig omkring..... men jag älskar ju att fota, jag med och har väl fotat så länge jag kan minnas dock ren amatör...

GLÖMMER ALDRIG min  Kodak instamatic då jag gick grundskolan första åren, jag var mäkta stolt över den!!! Herregud man köpte blixtar i tre pack som satt fyra på varje... hahahaha.... 

ja herregud vad utvecklingen går framåt....

Hade nog aldrig trott på nån som sagt att du kommer kunna fota och skriva ut dina egna bilder framöver och dessutom ta hur många tusen som helst.....näee du 16 24 eller 36 vill jag minnas... det var storartat det!!!

Blir lite nostalgisk minns min första småbilds kamera också... undrar om den inte ligger in någon garderob i nåt hörn nånstans... eller fick min son den???  

Det var i alla fall en Minolta.. och sen kom Canon i olika format åsså en digital liten Minolta åsså en Digital Canon och sen kom RollsRoycen en Nikon D 90... å den kör jag med nu...... drömmer om ett macro till den så det blir väl nästa investering.. .. kan jag tro.

Näeee om jag skulle sluta drömma och bestämma om jag verkligen ska åka ner till stan igen och gå på mötet eller om jag ska ta och vila mig....dagens varnings tecken kanske ska tas på allvar..... Jag borde nog vila mig och inte stressa iväg igen. 

2 kommentarer:

  1. Det är klart du ska hoppa med på 365+1 iår, det har ju bara gått 18 dagar ännu så det spottar du fort upp i din kamera...
    jag är med...har ju två bloggar en som jag bara har 365teman på...
    jättekul och utmanande för en själv och man blir ju tvunget att fota för det ska ju bara vara årets foton...
    blir lättare sen när några månader gått och galleriet har fyllts på så man har att välja på...
    ifjol klarade jag alla 365teman utan att ta något eget...
    bra va ???

    Tjingelingen...kul att du gillar min galna blogg...

    SvaraRadera
  2. javisst fort äre gjort i en port... bara man tar sig i nacken och inspirationen kommmer...kanske vore lättate ett i veckan typ...hahahaha......nåväl jag tänker försöka mig på vissa ämnen i alla fall bara för att få nåt gjort, jag kan ju alltid ha min lilla egna 365 plus en .. tills vidare....så kanske jag karskar upp mig nästa år eller????????? We will see .....sugen vart jaa som sagt...

    Ja älskar din blogg du skriver rakt på och humoristiskt och det lockar mig!

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!