torsdag 26 januari 2012

Glamour och jag.....

Tittat i kylskåpet typ tusen ggr. öppnat stängt och öppnat och stängt och inte f-n har det kommit in nåt nytt där mellan varven.... SUCK pust... stöööön......

Middag till mig själv hur inspirerande är det då?????? ZERO ZERO ZERO!

Hungrig som en varg till sist.

Och nu läjdis och gäntlähmän har jag serverat mig själv en kulinarisk måltid.

En stycke stekpanna värmdes till den var brano het...... upp klipptes en plastförpackning innehållade en delikat vaccad bacon. Ner i stekpannan bara å stek den knaprig så den knastrar som snön under skorna en iskall vintermorgon.

Lyfte sen på locket på en frigolit aktig förpackning i himmelskt blå nyans plockade fram ett vitt ovalt nyinköpt från ÖB ägg... måste ju vara hur ekologiskt som helst.... MÄH!! SOM OM JAG BRYR MIG...

La upp delikatesserna på en svart tallrik och tog mig ett Whiskeyglas dock fyllt med isande kallt vatten!
(För den delen gillar jag inte whiskey så där väldans bra ...förutom i Irish coffe dårå.... det är väl sockret och grädden förståss.... hmmmm....... sött är gött å aj äm håpläss..) Traskade iväg in i vardagsrummet och slog på tv:n och njöt av den delikata middagen tillsammans med familjen Forrester ...

Är det inte GLAMOUR så säg.......

5 kommentarer:

  1. Ägg och bacon och glamor..
    rätt bra ihopsatt.
    Min mor och besvärmor kollar alltid på detta glamor och förklarar och förklarar alla konstiga förhållanden för en helt ointresserad Rantamor.... ***skratt***
    vrje gång vi åker till Finland.

    Ha en trevlig kväll trots ensamhet...
    och passa dig för renarna...

    SvaraRadera
  2. Du låter som att du är lika glamourös som jag :o)))
    Int bry ja me heller om vem som lagt äggen,,bara dom kom från en höna..eko eller inte. ;o)

    Kram påre.

    SvaraRadera
  3. Äkta Glamour! :D
    Tack för titten och jag tittade genast tillbaka! :)
    Förresten, du har ordverifiering på, om du vill får du gärna ta bort det, blir bara jobbigt för dem som vill kommentera. Fråga mig om du inte vet hur! :)

    SvaraRadera
  4. Dear fru Gårman Jag har absolut ingen aning hur man gör... so please tell me..

    SvaraRadera
  5. Ägg o bacon...en klassiker och du skriver så det så vattnas det i munnen,mums!
    Ha en sköööön kulinarisk helg :-)

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!