tisdag 17 januari 2012

Ont i skallen för öronen for in.......



Alltså idag hände det igen mina öron drog ihop sig och försvann in i skallen och därför har jag en bankande hejdundrande huvudvärk just nu...eller så beror det på att jag bet ihop min käft för att inte säga nåt väldigt onödigt!  I alla fall på vägen hem kom jag och tänka på en blogg jag skrev för ett år sen eller sååå... och jag var tvungen söka igen den igen!!

För f-n vad den här människan kan få mig frustrerad..... äre klimakterie häxan i mig som vaknar eller är det bara för mycket ?????? Det vet i gudarna men jag RETAR mig sååå guuuu förbenat......jaa det var samma typ som jag skrev om då......SKRYT SKRYT SKRÄVEL LÖGN OCH FÖRBANNAD DIKT!!!! 


SKRYT Å SKRÄVLA DU.... tills du sitter i lyxfällan typ...........
(Jag skulle med nöje bänka mig framför tv:n och titta! Fast jag vet en hel del redan om din ekonomi så slår jag vad att det skulle dyka upp ännu mer snaskigheter som skulle få mig att häpna och kanske dessutom göra mig lite skadeglad... för jag gillar inte bli ner trampad av såna som dig!!) 

asch då nu spårar jag ur 
.....skitsamma.... är bara så förbannat sur på nån
.

JAG GILLAR INTE DOM SOM TYCKER DOM ÄR NÅT....
fast dom inte är mer än någon annan.. 
Just nu syftar jag bara på den här människan som framhäver sig själv som inte bara störs bäst och vackrast utan " fullskitte" (stenrik) som vi säger här upp i Norr... 
 Speciellt  retar jag mig för att jag vet att den här skrytmånsen hans börs är tom tom tom…

Men utåt låtsas han vara hyper dyper spännande och intressant och låter världsvan  och mer berest än kungen typ.. (stavas berest berest??? knäppt det såg ut) . För att IMPA på omgivningen och dom stackare som slukar allt med hull å hår, får skrytskallen att växa två meter till.....passa du går genom taket snart!

Nääeee stick och brinn…. (känns bra å spy tillbaka i en blogg det är verkligen hel vuxet va?? So what??  var ska jag annars göra det på golvet framför honom kanske... näee då får jag säkert torka upp skiten själv  ... och det är äckligt...).

-Jaså ni står långliggare med eran husvagn säger  han  med en förnedrade blick
Sen kör den stora gäddkäften igång och går så det ryker ur den…

-jaa vi var då  på Piteå havsbad i två veckor med våran i somras, jaa det var helt underbart!!!
- Men först åkte vi till Barbados 
-och sen var till Göteborg å det är så otroligt vackert och  fint ….
-och på vägen hem tänkte vi åka till månen men det var fullbokat!!
 Så därför for vi till Piteå istället…
(ja jag la till det… men det är liksom bara det som fattas…. Ni fattar va??)

OBS!! OBS!! först måste det förstås var en hel hoper människor som hör på, räcker ju inte med bara mig liksom som är långliggare för då får ju inte den där förnedrande tonen någon större effekt och skrytet liksom tar inte så bra på mig för i mina tankar svävar ( jaså har du husvagn kallar du den där mögelhögen du har på gården för husvagn?? Få se nu är det sant att den går att dra efter vägen???? Har liksom för mig att den aldrig är besiktad på två år eller???… Barbados kan man åka dit på kredit ..najs.. få se visst var det du som inte hade 20 spänn på konto i slutet av förra månaden eller hur vare???)

Sådana som han måste ju  liksom alltid vara världs bäst, det dom inte har upplevt det finns inte,
Jamen man får ju själv aldrig vara speciell,  unik eller känna sig stolt och framför allt  nöjd med sin semester…..då blir man nedtagen ”padang” på jorden och fast stampad ordentligt..

Man ska stå där och skämmas tamme f-n. (FÖRLÅT MIG!!!)
Förlåt så hemskt mycket att jag var nöjd med min semester och att jag tänker göra samma sak nästa år.

Fast jag var ju inte med om någonting i somras,- näeee inte ett smack. Men vi hade våran husvagn uppställd på långliggare plats vi.

Vi njöt varje dag av livet och hade så himla mycket trevligt att det skulle skrytskallen aldrig ens kunna drömma om!

Nej då låt han tro att det hände precis ingenting på hela sommaren. Jag har inget större behov av att berätta för honom (låt han var lycklig med sitt hyckleri.) 

Jag känner bara att jag lever i verkligheten och en vacker dag faller han ner till den också med en stor smäll......sorry!!

OH HELP ME GUD!!! eller kanske help honom......

Det finns två typer av lyckad semester såg jag antingen något helt utöver det vanliga eller så precis som vanligt.... 

och jag min tönt tänker även i år tillbringa min precis som vanligt i vår husvagn på vår lång liggar plats ca 50 meter från havet och jag längtar !!!

Bara man får vara frisk och kry.....
Det allra viktigaste av allt.....


 Det kommer bli lika underbart som förra året och året före det med........det tror jag!
Folk har ju sommarstugor också och den enda skillnaden är väl att vi kan dra iväg om vi vill när vi vill och dit vi vill och har vårt hus med  oss och sen så slipper vi skrapa färg och måla och klippa gräs och ansa rabatter..... 
Det räcker ju med ett hus för våran del.


OCH ETT TILLÄGG
GLÖM BÖDACAMPING så fungerar INTE vårt långliggar liv..... jag skäms då jag ser programmet.....liksom jag skäms då jag ser Ullared och då jag ser Logdans från Täfteå..... varför i hellpyttes ställer folk upp och skämmer ut sig så totalt inför hela Sverige??
 Är det inte dragit ledningar ända fram eller??? 

4 kommentarer:

  1. Bra att ha bloggen att spy ut ilskan på...
    sådana översittarfasoner brukar straffa sig i längden...
    och då kan du bara sitta å le...
    vi har ju husbil som vi semestrar i hela sommaren...
    mest i Borgafjäll där vi stormtrivs...
    som du säger inget jobb på att skrapa å måla en fjällstuga...
    bara 100% njutning...
    fjällvandringar...fiske...

    Tjingelingen...

    SvaraRadera
  2. Ja det kan vara nyttigt få ur sig "gallan" ....huvudvärken lättar...hmmm... Oh najs med husbil det vill jag åxå ha då jag blir pensionär!! Drömmen bara åka omkring och göra det man vill.... Borgafjäll är poppis ibland våra bekanta på vintern också... vår sommargranne står där uppe sen minst 20 år tillbaka varje vinter! Själv har jag skämmes tamme f-n aldrig varit där....men den dagen hoppas jag också kommer!!

    SvaraRadera
  3. Men jag instämmer väl massor med dig nu. Skryt och skrävel ....fy faruln för sånt. Då har man inte mycket roligt i livet.
    Och dessa program..nickar så jag slår pannan i skärmen..Hujja vad dom är pinsamma!!!

    Hoppas du får sova trots huvudvärken :o)
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  4. Folk som tror att de är förmer än andra kommer att till slut stå ensamma och får sig säkerligen en läxa tids nog. Jag brukar bara tycka synd om dem för de är svaga innerst inne. Lätta att knäcka ifall man känner för det:)))
    Vi har sommarstuga men jag saknar vår husvagn. Det var ett mkt mera bekymmersfritt liv och känslan att bara kunna åka iväg och sen ha sitt lilla hem inne i vagnen tilltalar mig:)
    Hus och stuga är bara en massa jobb tyvärr.

    kram kram

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!