fredag 20 januari 2012

Värkar hela dan........

Ja om ni inte visste det så har jag en sjuhelsikes massa VÄRK......... psoriasis artrit, fibbro och som grädde på moset har jag ju fått hälsporre......  jobbar 75% och står och går hela dar LOVELY!!!

Det brinner och sprakar i varenda del av mig..


Åter igen en dag i SKALLEBANKENS TECKEN dessutom.... vad fan händer ... jag tror kärringen håller på ta totalt slut. Ja det tror jag på fullaste allvar ..... hela veckan har varit ett hell. PRISAR GUD att det är helg och jag kan vila upp mig så jag tar mig till jobbet på måndag igen förhoppningsvis....

Den där berömda väggen känns som den kommer närmre och närmre....... förbannar dagens försäkringskassa förbannar min handledare och förbannar mig själv som inte kan vara PIGG OCH FRISK som MAN SKA VARA.


Den känns som en spik i foten...
Skulle behöva vara helt sjukskriven men eftersom kassan inte ens godkänner dom 25% jag bråkat om i ett år nu har jag inte ens försökt bli sjukskriven man kan ju inte leva på luft!!


Ger mig fan på min handledare skulle svara följande:
-Spik i foten! På franska revolutionen du, då gjorde dom processen kort med adelsmännen du...
-Dom högg huvena av dom som limpskivor bara tjopp tjopp tjopp.... Dom skulle ha varit jävligt glada om dom haft en spik i foten!




Ingen lek å vara sjuk och fattig i Sverige idag
Näee här ska man vara frisk och rik
 jojjomännsannn... regeringen har ju även bestämt hur länge du kan vara sjuk sen hookus pookus fillijokus.. då bliru frisk jajamän tänk att läkarvetenskapen ligger så långt efter......
FANTASTISKT!!

Tycker det är DAX NU! Att dom viftar med sitt trollspö för jag är dööö less på läget! Dom kan få byta av mig på studs!

Önskar jag hade en dragkedja på magen som jag bara drog ner så klev jag ur den här kroppen och drog på mig en ny fantastisk kostym ...haru nån över Reinfeldt???

Egentligen har jag ju två jobb..... och det värsta av dom är värkstan.....

9 kommentarer:

  1. Ja huvva..vad jag lider med dig..fy fan assåå..
    :o( Men ,,tyvärr ska det ju få fortgå såhär, verkar det som.
    Ber till alla övre makter att det ska vända och bli som förr.
    För även om det inte var bäst, så var det då fan inte så illa som det är nu heller.
    Kram och försök njuta av helgen .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Disa det är det värsta av allt. Vi ber tillsammans Dear Gud!!!

      Radera
  2. Tack för besöket..det var kul :) Jag jobbar också på värkstan med artros, återkommande fotfrakturer, migrän osv...och har inte råd att vara hemma :( Vi är nog ganska många i den sitsen, vi kanske skulle starta ett eget parti? Värkstans vänner eller nåt..Trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du Babbi det skulle nog banne mig bli ett STORT parti!! Det är många det är synd om.....och just nu så ömkar jag mig själv värre än nånsin. Å inte blir jag ju piggare av det....positiva tankar efterlyses....

      Radera
  3. Tänk på dig själv i första hand och håll dig borta från den där väggen..!
    /SA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste lära mig att stoppa i tid! Känner jag behöver nog stanna hemma några dar NU!!! Innan det är för sent..man är ju galen som inte lyssnar på sin egen kropp.....

      Radera
  4. Stackarn...
    jag lider verkligen med dig...
    vet ju vad vär är nämligen..
    och efter flera ryggop. så har jag en stelop rygg men inte smärtfri för det...
    usch, usch...
    men jag har då inget energislukande träffar med försäkringskassan...
    för sådant tär på...jag vet...
    har haft sjukpension bra länge nu...
    men jag bli ju inte friskare för det...
    en ny ryggop. väntar...
    usch jag vill inte.....

    Hoppas att du har det någorlunda bra iallafall...
    tack för dina snälla ord på min blogg...blev lite nattgnäll...
    brukar försöka låta bli men ibland svämmar det över...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi är många som VET hur jävligt det är... och du har nog en hel del erfarenhet kan jag förstå. Låter inte alls trevligt förstår fullständigt att du inte vill operera igen. Jag vill inte ens gå till doktorn.... det värsta jag vet är tandläkaren och doktorn.. men man har ju inget val bara pallra sig iväg stup i ett....

      Man måste få låta det svämma över ibland också det behövs tror jag och spy galla i en blogg lättar för stunden KBT...

      Radera
  5. Vet ju vad värk är...ska det stå =D

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!