söndag 19 februari 2012

Det är tamme tusan så man blir religös....



Tror minsann en kyrka skymtar där.... 
igår i snöstormen då vi åkte hem
borde jag gått in i den
och bett en stilla bön!!
Bara ett fel, den går inte gå in i.
 Den är gjord av speglar
 så jag kunde ju förstås ha frågat 
-Spegel spegel på väggen där säg vem som skönast i landet är??
Då hade nog dom spruckna glasen sprucket ändå mer.
Konstvägens mästerverk... Körka!!

Sen vette f-n om det är lönt att en sån som jag ber
 men om man kan be till den där Kung Bore ....
så vore det värt ett TRY just a little bit..
Men jag håller på  tro att det är fan själv,
 vad håller han på med??
 Har han tänkt att ta livet av oss
 och dränka oss i snö? 
Ja jag kan meddela att han håller på lyckas. 

Vi ser knappt ut längre


Så här såg det ut igår kväll i köks fönstret. 
Lägg märke till snödrivan till höger i bilden!
Det är helt sjukt mycket snö hos oss
och som det drevat hela natten .......

Vi sitter fast och våran infart har drevat igen helt. 
Kolla bara hur det ser ut runt våran bil.
Nu snackar vi allvar VI ÄR INSNÖADE!!
Idag håller jag till och med dom som tycker det :-)


Bara gilla läget och vara glad man kan vara inomhus.
För det fortsätter vräka ner idag med.
Man blir ju så degig....det känns i kroppen.
Lat och degig.. 

Tror jag tar mig i kragen, japp det gör jag !!
Nu ska det bli andra bullar, jag gör en deg.
NUUUUU!!!!!!!!!!!!

AMEN

2 kommentarer:

  1. För oss som har barmark idag känns det oootroligt att ni är insnöade.Känns inte som vi bor i samma land,tsss!Nu blev jag inspirerad....baka bullar,mums vilken bra idé.Hade tänkt ge oss ut men nu finns det ju en logisk anledning att slippa ;-)
    Ha en fin söndag,kram!

    SvaraRadera
  2. Vore det inte för dialekten skulle jag tro att du bor i Skåne. Joo där kan det snöa och driva igen. en halvö med vindkraft från alla håll å kanter. men nu har vi flytt till nordliga Dalsland och här i skogsbrynet är det relativt lugnt, det är så man längtar efter omväxling ibland;-)
    Baka är bra syssla när man är insnöad och strömmen är kvar:-)
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!