lördag 18 februari 2012

Let it snow let it snow let it snow....

Jamen nu får det vara nog va.......som det vräker ner.

 Så här dålig sikt var det då vi åkte hem idag och jag lovar er att det var ingen lek bitvis, att ta sig fram. Vägen hade nästan drevat igen totalt på vissa bitar. Man ska inte vara ute i sånt här väder. Och just nu hos oss är det verkligen riktigt genom jävligt busväder.



Vaknade i husvagnen imorse och det var väl hyfsat bra väder, meningen var att vi skulle åka iväg med skoter till Fredrika med våra härliga grannar på campingen.

 Men plötsligt tog tåtarna i mitt huvud ihop och jag insåg att jag nog gav mig ut på för djupa vatten...... fyra mil på skoter med min onda kropp. Förmodligen fått vända om efter en kvart så  dom fick åka iväg utan oss.

Och tur var väl det för då dom åkt började det vräka ner och blåsa och klass två varning utfärdades.



Camping värden gick runt och bad alla som stannade kvar köra sina bilar till receptionen för han kunde inte garantera att vi skulle ta oss ut annars - Gud vet när någon traktor skulle komma på söndag. Så vi tog det säkra för det osäkra och körde hem.

6 kommentarer:

  1. Sama skitväder som här då..Stormat och snöat hela dagen, men nu har det lugnat sig lite i alla fall....
    Tur ni åkte hem i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här fortsätter det på samma vis. Ja gissa hur nöjd vi är att vi åkte hem. Vi är helt insnöade (-: som vanligt :-)

      Radera
  2. Fy för den lede! Vilket jädra väder ni har... det var nog tur att ni inte stannade i husvagnen :)
    Som kontrast till vintervädret så har du gjort sååå vårlikt och fint här på sidan... och vilken söt katt du har i headern!

    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tack o lov vi åkte hem. Har hört att två som inte flyttade upp sina bilar sitter fast där nu. Och ja visst blev det vår så det ryker på min blogg. Jag blir piggare av lite färg just nu. Jag bugar niger och tackar min fantastiska bloggvän Disa för allt vackert!

      Radera
  3. Samma väder här :(
    Mer och mer snö. NU får det vara nog. Jag vill ha VÅR!!!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eländes eländes väder....VILL ÅXÅ HA VÅR NUUUUU!!!!!

      Radera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!