måndag 19 mars 2012

Vitt och ditt och datt.......

Jomen nog är det väl för underbart att veckan börjar i vitt.......1 dm ny snö på våran gård.

 Himla konstigt att jag satt och tänkte jäklar vad det tinar och snön i vägrenen har sjunkit hur mycket som helst bara idag...... långnäsa fick jag då jag närmade mig hem. Det började likna snö mer å mer... fan åxå....

Märkligt vad det skiljer på några mil...

Jag är egentligen väldas förtjust i vitt. Bara det är vitt på rätt ställe så att säga..... snön är jag lika less på som mina krit vita ben.

Vägren eller???

Mer som hänt av värde idag då.....jaaa just jaaaa...

Idag har min kära make läst.... 6 vitlökar i Bolognesen. Efter att ätit den och gillat den och då snackar vi gillat, två gånger dessutom. Ja vi käkade på onsdag och jag tog med mig den som Lasange blandning till husvagnen i helgen och det var hur gott som helst....mumma mummma.... tyckte vi båda två. Hur som helst så idag dårå... så kom ett sms , då jag var på jobbet.

Det innehöll en mening .....den som följer.
6 VITLÖKS KLYFTOR FYY TUSAN SE HÄMSKT!
precis så stava han också.... hehehe... det var nog med flit så jag skulle fatta hur himmelens hemskt han tyckte det lät. Men där ser man, det man inte vet det mår man inte dåligt över.

Men nu uppstod väl problemet ....hur ska jag kunna göra om samma maträtt nu då??? Han kommer rent ut sagt vägra äta det då han vet... det tror jag. Eller??? Jag kanske kan dra en vals om att idag äre bara en enda pyttepytte liten klyfta i. Men jag är säkert på att det köper han inte en gång till. Tror tamme tusan han äter det i alla fall, han kanske har blivit stora karln nu......

Förresten lovad Lukas 3 år farfar i torsdags att då farfar blev gammal skulle han få hans sopbil och leka med. Det gjorde farfar så lycklig. För då tycker han inte att farfar är gammal nu då. Gulligt så det förslår.


Blev några renar på bild i helgen. Och dom får rent av plats i min blogg......varför det vette tusan.....men jag tycker dom är små söt... Rudolfarna med vita mulen...... Rudolf med röda mulen?? 

Mycket svammel blev det vitt och ditt och datt.......
TJINGELING!
HA EN SKÖN KVÄLL! 

Tillägg så har mannen kommit hem och beklagar sig verkligen över hur jag kunde lura honom äta något med så vansinnigt mycket vitlök i. Han känner sig grund lurad. Stackarn... fyy på mig.

 Vi har kvar i frysen en middag till av samma sort. Så jag säger hygglig som jag är vi gör väl Lasange av den med då. -

NÄÄÄÄEEEee jag vill ha den som den är med pasta. Jojo... vem förvånar vem???

2 kommentarer:

  1. Ja..där ser man..nu kan han då int säga att det inte är gott ;o))

    SvaraRadera
  2. Haha... så det kan bli - tror han är omvänd minsann:)
    Mer snö hos dig... och hos mig.
    Bakslag idag, men snön försvann på några timmar!
    Så söt han är Rudolf...
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!