torsdag 12 april 2012

Det bästa med piss vädret.....

Jaha ja gråvädret fortsätter terrorisera mig. 
JAG VILL HA SOL nuuuuuuuu!!!!!!!
Inte varit utanför dörren på två dar.
Jaaa det är sant. Jag tar mig inte för.
Jag passar inte att vara hemma och hund befriad.


Har ju kommit på att jag är inte allergisk 
mot våra bästa vänners Cocker...
jädrar i min lilla låda vad vi pussas och gosar,
jag och Rocky.
Lite små kär är vi nog... båda två.

Skulle vilja testa pussa lite på katter också....
kanske "mina ögon" VUXIT UPP nu
och lärt sig att va fan lite katter och lite hundar
det är bara medicin för kropp och själ.


Jorå dom svällde igen mellan varven 
så jag såg ut som jag gråtit en vecka
i sträck.
 Men tror nån jag brydde mig??
Näääeee inte ett smack, 
så länge jag bara kunde.

Man liksom lär sig hantera grejen.
Gnugga inte i ögonen sen du tagit i katten 
eller småvalparna.... 
tvätta tvätta händerna, bada djuren ofta.
Ja jisses som vi höll på.
Och det funkade i många många år.


Men alltså jag känner inte av Rocky.
Jag gör inte det. Jag kan kanske...
Jag vill åsså vill jag inte...
Ganska jobbigt med hund och husvagn
 och sånt här piss väder.

Där har vi det!!
Det bästa med det här vädret 
är att då vill jag INTE ha en hund.
Men så klok är jag bara en liten stund.
Sen äre som vanligt igen
det slår slint.......


1 kommentar:

  1. Vädret lämnar så att säga en del övrigt att önska... en mellandag igår, men nu idag regn igen... fy fasiken!
    Vill också ha hund... har haft det i hela mitt vuxna liv, ända tills vi fick ta bort vår gamle Qvartz för tre år sedan... Tyvärr så vill inte Lasse ha någon ny, och i en sån här sak måste man vara överens.
    Enda fördelen med att vara hundlös är att man slipper gå ut i "hundvädret" :)
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!