torsdag 19 april 2012

ryck upp mig......

Jag är så usel och jag kan bara klaga och det är banne mig världs rekord i veckan, hur jävla dålig jag är. Fibbro och tjällossning har visst ett jäkla samband....sa någon klok kvinna till mig och jag tror det. Känner mig smått desperat idag. Vet inte hur jag ska klara av jobba i detta tempo, det är ingen lek. Väntar bara in sommarlovet. (Och plötsligt känns det som HJÄLP hur blir det nu då??? Jag förtränger situationen också.)

 Jag kan inte vara klok som jobbar fast jag är sååå dålig. Men jag har ju inget val....
-Jo banne mig det har jag. Jag har en man och han får ta hand om mig. Har han den här skrot kärringen i båten får han väl ro na´ i land också..... Att mina skatte pengar inte ger mig ett dugg rätt att vara sjuk vet ju både han och jag sååå.... suck pust stööön..... Jag vill ha egna pengar ....... jag vill inte vara beroende..... usch..... varför är inte jag miljonär????? WHY???

 Jag KAN jobba ja visst fan kan jag.......klart jag kan ( i alla fall ett tag till, hoppas jag), men hur är mitt liv?? Jaa jag är en tjurskalle och jag jobbar så det ryker, för jag tycker om då det finns jobb och tiden går fort...... men allt har ju sitt pris.

Jag lever på värk tabletter för att ta mig genom dagen. Det går inte förklara hur jävla ont jag har. Men det syns ibland. Fast egentligen ser jag alldeles för frisk ut, har man ont ska man se ut som satan också.... och för allt i världen DU får inte vara glad och skratta..... då du, då filmar du, - ja men herregud jag såg henne förra helgen och då satt hon med vänner och drack vin och skrattade hon kan inte vara sjuk NÄÄHÄÄÄÄ DÅ!!

Ja gud nåde dig om du ser till att ha det bra då helgen kommer då är du riktigt körd. Får huvudrollen direkt i vilken såpa som helst.....

Dagens dummaste fråga ställer min arbetskamrat..... som jobbar 8 timmar och är fullt frisk..... jag jobbar sex timmar och hur jag mår vet ni vid det här laget.


 - Vad gör du då du kommer hem då?? Med tillägg att jag hinner knappt få undan här innan jag ska stänga... Men för helvete jobba fortare då...... du är ju fullt frisk ÖKA !!

Jag har OFTAST INGET LIV DÅ JAG KOMMER HEM!!!  Men det sa jag inte.

Jag sa bara  - Jag gör ingenting. Sen blev det av någon anledning en konstig tystnad. Kanske vi tänkte båda två men olika saker........

Jag försöker oftast återhämta mig så pass att jag orkar jobba nästa dag också. Och råkar jag ha en bättre dag så kan jag baka,städa,tvätta osv. som alla andra.....

-men tyvärr jag kan inte ta mig en jogging tur för jag har så ont i mina förb. hälar också...... ja nu har det ju slagit sig på häl två också. Allt som är gratis och elände det hamnar på mig.
 MIN LATA JÄVEL..... Som inte skäms över att gå hem efter sex timmars jobb........och en res tid per dag på 1,5 timme.... 

3 kommentarer:

  1. Jag vet hur du har det och hur fruktansvärt jobbigt det är.Har själv fibro och just nu,ont i hälarna så det är svårt att gå. När "folk" sen kommer med kommentarer om utsidan och skratt då får jag lust att slå nåt hårt i huvudet på dom.Du ska ta hand om och prioritera DIG SJÄLV.Fast jag att det är skitsvårt när man jobbar också.Varmaste kramen till dig,hoppas innerligt att du snart får bra dagar,kram igen!

    SvaraRadera
  2. Du kan aldrig ana Marianne vad den kommentaren satt. Eller förresten det kan du nog. Underbart med dom som förstår hur man har det. KRAMEN TILL DIG MED!!!

    SvaraRadera
  3. Lider med dig... jag har inte dina smärtproblem och kan inte sätta mig in i det på allvar... men fibromyalgin finns i släkten och bland några av mina bästa vänner, så jag har sett vad den gör med tidigare friska personer och det är bara så fruktansvärt!
    Vet också att det finns dagar, när man mår lite bättre och att man då försöker göra det där man inte orkat... och då tar man i för mycket... och så blir det sämre igen :)
    Vad jag inte förstår är FK... och en del läkare, som inte fattar hur ont och jävligt det är. Man kan inte leva på värktabletter för att klara sitt arbete - det är inte rätt att du ska behöva ha det så!
    Om du nu kan må lite bättre en dag och har trevligt med dina vänner - då är du i din fulla rätt att njuta av den stunden - utan konstiga blickar eller kommentarer...
    Hoppas du mår lite bättre när våren kommer - nästa vecka ska det visst bli lite varmare - hoppas det gäller uppe hos dig också :)
    Ha en bra dag och ta det lite lugnt..
    Tänker på dig
    Kram

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!