tisdag 1 maj 2012

bävar för morgondagen.....

Dax att gruva för att gå på jobbet.......

Han är där nu, den nye ägaren. Alltså i 20 år har jag kommit först och börjat slamra igång allt på samma vis, samma lika ritualer.... å imorron då står han där då jag kommer. Vi har aldrig haft en chef i "våra lokaler". Det har drivits av studenter i 32 år och nu är det slut med det.

Det innebär att vi som bestämt och gjort allt som vi velat plötsligt ska lära om av en som aldrig satt sin fot där tidigare... känns mycket mäkligt och kommer bli massa strul.

Han ringde oss och tala om att en skulle jobba tre timmar och en fyra och herrejäklar...... jag skulle få jobba tio till två ....  så då fick jag ju lov tala om att så här kan du inte göra du måste förhandla med facket.

Hur roligt känns det åka in till stan för att jobba fyra timmar restiden är ju 90 minuter.....kostar f-n mer å jobba än vara hemma om man sätter sig och räknar fack a-kassa bensin parkering osv... tror jag inte det blir mycket över.

Hur som helst denna månad ut får vi tuta på som vanligt. Med den skillnaden då att han är där 7-10..... känns jobbigt just nu men det kanske blir jätte bra om man tror det värsta......så fram med det positiva tänkandet nu.

Men just nu kan jag inte tänka alls....vet inte hur jag ska ta det, hoppas hon ringer från facket så jag får höra vad dom kom fram till i måndags för då hade dom sin date. Men gissar vi har nog bara att gilla läget. Det är ju så nu förtiden överalllt. Bara Metall facket som är starkt, med hårda förhandlare inbillar jag mig........jaa jag gör det. Råkar vara god vän med en riktig hårding som varit ordförande för Metall i 28 år. Han önskar jag drev mitt fall nu. Då jääävlar..... tror jag......



1 kommentar:

  1. Förstår din oro. Svårt att få en chef, när man tidigare varit van att sköta sig själv. Hoppas det ordnar sig på något bra sätt.
    Nej det blir nog inte mycket kvar av lönen - det är ju inte gratis att jobba...
    Ha ändå en bra dag - tänker på dig :)
    Kram

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!