fredag 3 januari 2014

Ägge borti katta de e jag de....


ÄGGE BORTI KATTA........

Varför döpte jag bloggen till det?
Måste varit i barndomslandet den dagen. 
Tänkt på kära mormor och skrattat för mig själv.
Hon var en rolig tant.
Hon hade många roliga uttryck.

Och jag tänkte väl kanske uttrycka mig lika roligt.

Men alltså hur många googlar ägge borti katta per dag?
Öhhh... låt mig gissa, typ noll kanske......
Jädrans tur för mig !
Som stup i ett inte minns hur fasiken jag kommer mig in här.

Men ser ni just nu är jag i en bättre period.
Och nu minns jag igen-fast jag tycker förståss jag gjort likadant hela tiden.
Men det är i alla fall najs to be back again.

Skulle vilja ha ett gratis program där man kan leka med bilder typ PSP.
Sånt som jag hade i min gamla Bettan... för tusen år sen.
Månntro det finns nåt.. 

ALLTSÅ  det måste jag googla nu!
Sen ska jag googla ägge borti katta....
Så nån gör det idag!!

Ha en fin fin helg.

2 kommentarer:

  1. Men..vad betyder det?
    Ägge Borti katta?
    Jag är 50 år(fr. V.bottens norra delar) och har aldrig hört uttrycket
    Hoppas du ha ne se gött

    SvaraRadera
  2. ”Hänna köm ägge bårte katta!” Uttrycket finns belagt på många håll i Västerbotten och Norrbotten och
    betyder ordagrant ’Nu kommer ägget ur kattan’. Innebörden är ungefärligen – med ett annat uttryck som
    knyter an till djurvärlden: ’detta är pudelns kärna’.
    Mutta Herra...

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!