torsdag 9 januari 2014

Dag två...


Fina ägg jag fann på nätet.....

Snart drar man iväg och jobbar dag två efter jul uppehållet. Och allt känns precis som vanligt. Har jag varit ledig????? Va?? Hur fort försvann inte dom två veckorna då, fattar inte hur fort tiden går. Såg framför mig ett låååååååååånnngt jullov... och då menar jag långt.

Vad hann jag, bli förkyld, koka skinka,steka köttbullar,lägga in sill (för den delen var en sort världens godaste sill wasabi & ingefära),slå in paket käka choklad och godis, titta tv fira julafton äta julmat tills den stod ut ur öronen och hjärnan skrek - INTE EN GÅNG TILL!! Det var klokt av den -  vi tog bilen och åkte till stan slafsade i oss ett fettdrypande skrovmål istället. NYTTIGT! Men gott var det riktigt jäkla gott.

Nyårsafton firades i husvagn med goda vänner. Vi var åtta stycken som käkade tillsammans en underbart god räkcocktail, oxfile potatisgratäng glöggsås och som avslutning en punchparfait med passionsfrukt. Joda det la sig som en uppblåsbar bilring runt dom allra smalaste delarna det med. Det gungar extra överallt på framsidan........ Mulligt och gulligt eller INTE.

Trettondagsafton gick i samma spår med lite annan meny..... ALLTSÅ jag kan ju konstatera att på mina två lediga veckor har vi mest ätit gott druckit gott och tiden har bara gått......

Jooo men jaaa vi har ju motionerat också- det är sant. . Vi var på bio och såg Hundraåringen och jag tror vi skrattade bort nåt hekto.........

 VAAA??? 
Räknas inte det som motion typ gym.....
asch va ni ä grym.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!