lördag 21 januari 2012

Herregud jag ser ut som en brännvinsflaska... på pickalurven!

Har alltid funderat varför man säger han var ganska på picka "lurven".... men nu börjar jag fatta...
hittade en flaska på systemet som jag helt enkelt inte kunde motstå förra helgen.
Den har nog hurven för den är klädd med lurven...

Dessutom gav den mig en AHA upplevelse... då jag fryser som mest spänner jag fast en fårskinnskrage på min kappa och tamme fan om jag inte måste likna en brännvinsflaska där jag går omkring..... 
tadam .. TADAM.. hör ni trumvirveln.. japp håller i här kommer den, kappan alltså.


Jo jag håll med er...
Tur det inte är schwaijn kallt jämt!!!

Trotsade min värk idag kunde inte motstå gå ut då barnbarnen kom och gubben gjorde upp en eld och kokade lite bullens.....fan va gott!! En körv me brö ä då man få käka den ute!
Och näee jag tog inte på mig brännvins flaskan.. he fick bli en dunjack... joda!!

Kvällen har bestått av Jägarna 2, riktigt hyfsat bra tyckte jag. Uppföljare brukar ju vara blaha blaha.
Och min jakt på en tjusig blogg bakgrund sket sig idag hittade visserligen några men då jag testa ladda upp dom så gick det fan inte få in dom.. Får väl se om jag ids imorron.....

Det var helvittes behaglig temp. ute idag men he va nå könstit fel för int vräkt snön ner söm han gjort i flera daga.... he  kömme visserligen några flingor då och då. Men det var skönt få sig lite frisk luft då jag kände mig som en upphängd och nedslängd..
förbannat trött hela dagen. 

Och inte kommer jag mig i säng för det..... jag vet hur det blir ligger å trillar och rullar tills madrassen hänger halv vägs utanför sängen. 
Men jag har lovat mig själv sömn i natt så det blir å knapra i sig en liten söt insomnings tablett så kommer nog John Blund med sitt paraply.

Mina söta småttingar Linus och Lukas får avsluta kvällen....
GOOD NIGHT BLOGGERS....

1 kommentar:

  1. Ja, vem kan motstå att gå ut med sötpruttarna och äta korv :o)
    Skönt att du fick dig lite mystid i alla fall.

    Kram och hoppas din söndag blir fin!

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!