lördag 4 februari 2012

För att förstå en clown måste man vara en god människa.......

För att förstå en clown måste man vara en god människa.......
(Ett ordspråk som jag tar åt mig.)

Tja... jag tycker nog jag är en ganska god människa. Men ibland förstår jag inte ett SMACK....
Just nu känns det som jag inte ens VILL förstå alla under meningar.... 



Antingen talar man klar språk eller så låter man bli. Jag kan inte hjälpa det men jag klarar inte av folk som inte säger vad dom tycker, tänker och framför allt vad dom menar. Jag kan ta allt. 

Men faan inte dom som talar i gåtor. Ärlighet och rätt fram kan svida men då är det fort gjort. Istället för hålla på månad efter månad men nåt som till sist visar sig innehålla det man gått och inbillat sig och trott.

WHY????

Men det är ju å andra sidan - mänskligt att tänka vist men handla dåraktigt!

Ännu en gnällspik blogg, men jag är i ett dåligt stim just nu.

BTW. det är bara minus 36 grader idag. Friskt!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker inte alls att du är en gnällspik uta det du säger är ju både sant och klokt.Fy tusan för gissningslekar och hymlande,brrr!Tänker osökt på mitt gamla jobb där det klagades i smyg men när jag ville prata klarspråk om problemen med våra chefer då var det INGEN som sa något....usch så lågt!
    Kramar om och önskar dig en skön lördag :-)

    SvaraRadera
  2. -36...jösses håll dig innomhus,
    ta en varm mysig pläd runtikring dig tänd värmeljus och bara mys.
    Vi har -30 och här tänker vi inte sticka ut näsan på hela dagen...
    innesittardag...

    SvaraRadera
  3. Jättesnygga bilder i alla fall fastän du är i ett dåligt stim.
    Det är jag med BTW. Men det går väl över.
    Kram !

    SvaraRadera
  4. Kan du inte ta dig ur det där stimmet… jag klara inte av såna fiskar som man aldrig vet vart man har:)
    Ibland är det ju inte så enkelt att mota bort dem… oj vad trist det låter med såna människor.
    Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva… hm… ge dem en SMÄLL helt enkelt:))))


    stor varm kram min fina dam

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!