tisdag 28 februari 2012

Imorgon då ska jag........tror jag.. kanske.....


En sån där fy f-n dag. Lider med mig själv och tycker att jag förtjänar bättre.

 Vill ge mig nåt glädjande ... tänkte drop in klippa mig efter jobbet trots att min knasiga värkande kropp skrek hemåt. Så testade jag fem olika frissor ingen hade tid.

 Ser ut som värsta skogstrollet. Typ Sixten Landby som han gjorde då på sjuttio talet. Kanske därför ingen ville ha tid, då dom såg vad som väntade .....ingen lek ta sig an den kärringen - ja så vare nog, såg nästan tanken svävade över deras huvud direkt. Blev som en stor pratbubbla jag läste i.

-Ta fårsaxen kärring.. gör det....


Hur som helst så förvånar jag  mig över hur olika priser det är i samma kvarter. Den billigaste klippte för endast 350 spänn dvs. skit billigt.

 Sen låg priserna från 499 upp till 520 kr för att klippa sig. Det är ju inte klokt egentligen... tror jag fortsätter se ut som ett troll. Eller förresten näeee... håret är banne mig det viktigaste man har i min ålder.

......MISS lyckades ju för några veckor sen, färgade håret hemma med helt fel färg...... Mörk choklad brukar jag alltid inhandla och så gjorde jag även sista gången.

 Men då jag kom hem upptäcker jag sen jag kört in smeten i håret att med pyttepytteliten text står det  mahogny.....

MÖRK CHOKLAD med stor stor text då tar jag för givet att det är det oxå...förbannar företaget som alltså har två MÖRK CHOKLAD med stor text!! - varav den ena alltså är mahogny, såg då skummet kom att det här ser inte ut som det brukar fan fan fan......HATAR!!!!!

Måste köpa om och köpa rätt imorgon så jag får nåt som piggar upp hatar verkligen den här rödaktiga skallen.

 Kollade förståss färg och slingor då jag ändå var runt och det suger ur börsen det vill jag lova. Men det blir kanske rätt färg dårå....... kring 1200 spänn beroende på..... utom hos den billigaste klipparen där låg priset på fin fina 699! Får nog boka in mig där till veckan, om jag kan tjååå mig.

 Och det kan jag inte...i alla fall inte med färgen den kommer ändras IMORGON jag känner det nu. 

6 kommentarer:

  1. Ha,ha så roligt du skriver. Jag tror att det är värt att kosta på,sig att gå till en riktig frissa ibland. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, detta hår..jag funderar på att skaffa peruk...jag ser ju ut som sju svåra år i skallen..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara sju svåra.. jag tror jag klår dig... står inte ut...

      Radera
  3. För att bli fin, får plånboken lida pin...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt S-A jag tror jag tar fårsaxen :-)) för jag vill ha ett macro objektiv istället...

      Radera
  4. Med mitt hår som växer så fort har jag inte råd med frisör. Ändå försöker jag gömma de grå då och då, med varierande resultat och oftast försvinner färgen på kort tid oavsett färgmärke. Ja, ibland funderar jag på att klippa kort men då skulle jag se ut som en rund gammal gubbe påminnandes om en rund, rund och lite hårig boll ;)

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!