onsdag 29 februari 2012

Nu äre klippt....


Jahaja..... då ringde jag trots allt en frissa idag
 och hade sån tur så hon hade en avbokad tid 
så tadam...jag intog stolen klockan två.
 Och gick därifrån klockan tre.
 610 spänn fattigare 
fattar ni 
610!!

Man kan undra var dom tar krafterna ifrån.
 Att jag inte föll ner stendöd 
då hon slog in summan
 är ju ett under.


 Men det var liksom såååå vansinnigt vanvettigt nödvändigt.
Att jag bara log vänligt.
Drog mitt kort.
Tackade allra ödmjukast.
Och åkte hem. 


Och prays the lord, jag har inte stått i spegeln och stajlat 
och borstat och tupperat och sprayat
 och lyft och grejat och donat
 för att få det som jag vill
 sen jag kom hem. 


Hon lyckades bruttan som fick ta hand om stans 
största ris kvast idag. 
Och jisses ligen vad mycket hår det låg på golvet,
 och jäklar annakka vad kort det blev.

 Många år sen jag var så här kort kort... 
så gåree..... 
då man kör med plattång och hårfön och hårspray
 och skiter i värmeskydd och ditt och datt
 och inpackningar hit och dit.
 Det var som ett fnöske.. 
ris kvasten hade nog kunnat självantända. 

Men imorse då brann det inne i skallen istället,
 bort bort bort
DET SKA BORT
 NU!!!!


Och vet ni vad, jag är fan nöjd med beslutet
 och jag är glad att jag fick just den här gulliga tjejen
 som klippte,hon var duktig och dessutom jätte trevlig 
så det var nog fan värt pengarna. 



3 kommentarer:

  1. Grattis och det hade väl varit på sin plats att få ett foto på frisyren...

    Tjingelingen.

    SvaraRadera
  2. Jag ska till frissan idag. Tyvärr har jag inte hittat någon som jag är så där superdupernöjd med... än... det blir som det blir - för det kan bara bli till det bättre ändå... tror jag...
    Tänk att ni har så jädrans mycket snö fortfarande... när kommer våren till dej?
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Är du så nöjd var det värt pengarna! Undrar när jag sist var hos frissan och dessutom när jag sist blev nöjd med resultatet ... ;) Men det är klart, man kan inte klippa spikrakt hår vågigt, eller hur?

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!