lördag 3 mars 2012

Glödbädds grillad lax till lunch...

Solsken solsken ser jag runt omkring mig! 
HÄRLIGT!!

Idag är planen att vara ute hela långa dan....
Har tänkt vi ska lägga en lax i folie på glödbädden. 
Sen servera den ute så klart.

LUNCH MENYN

Glödbädds grillad lax.
serverat på tunnbröd med hemgjord romröra.
Modell SMASKENS!
Kanske en kall pilsner  eller ett glas vitt.


Medge att det låter lite exklusivare om man skriver
Glödbädds grillad lax 
istället för lax i folie.
Det är det som är avgörandet på restaurang.
Glödbäddsgrillad entrecote eller Entrecote???

Det är bara en skillnad den där glödbädden på restaurang 
tycker jag brukar smaka fan och hans mormor....
bara en massa kol smak... 

Nu ska vi ha en bra dag!


6 kommentarer:

  1. Men du skrev ju inte vilken tid vi skulle komma ???
    Men menyn gillar jag skarpt så jag tar nog en extra gång av laxen... =D =D

    Ha en finfin lördag, är ni ute i husvagnen ????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men rackarns hur kunde jag glömma tiden... klantigt då kan jag liksom bara berätta att det var hur gott som helst. Och visst är vi ute i husvagnen.

      Radera
  2. Vilken lyxmeny! Synd att du bor så himlens långt bort...
    Även här lyser solen och nu ska jag ut och kratta lite i rabatterna.
    Smaklig måltid - och ha en underbar dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fantastiskt gott jaaaaa..... låter härligt att kratta i rabatterna, tänk så stor skillnad det kan vara. Här sitter vi med en meter snö....

      Radera
  3. Hujja mejja vad det lät gott då.
    Vi hade lax höromdagen och det är sååååå gott!

    ha en go söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen visst är det gott. Jag älskar verkligen fisk och kanske allra mest abborre filead och smörstekt men harrejävlar va gott!!

      Radera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!