onsdag 22 februari 2012

Satan i gatan

- vad jag hatar den låten...
då åker radion av direkt.

Men vad bra då, äntligen snöar det rejält.
Herrejissus vad orolig jag blev igår .....
Mitt i alltihopa så började det tina,
 satan i gatan tänkte jag nu går det åt skogen,
 kommer våren nu?
REDAN?? 

Nämen gud vad äckligt,
sol och värme.. näämen huuu då...
 jag vill ju ha snö åtminstone fram till midsommar
då blire ju perfekt för då vänder det igen 
och är bara ett halv år kvar så är det jul.
Men oj vad skoj!

Hjälp!!! Det har snurrat om totalt!


Det droppade från takrännor 
och solen sken från klarblå himmel. 
Hela dagen igår.
Märkligt nog hade jag en riktig värsting dag
 med min fibbro.
Märkligt????
 Nähäee  inte ett smack.. jag kan det här nu.


Den blå himmlen lurar mig inte.... 
- jag känner nog igen malandet i varenda kroppsdel.
Min onda nacke, ändkota, foten, armar och ben som värker sönder.
Och numera har yrsel och migrän börjat ingå i skiten också
man tackar allra ödmjukast!


BARA INSE JAG HÅLLER PÅ BLI GALEN.



Så inte blev jag väl speciellt förvånad 
då snön fullständigt vräker ner i dag igen.
Så här såg det ut då jag kom hem från jobbet idag.
Är det inte en aning för lite så säg???



Tycker det behövs i alla fall någon halv meter till va?
Man ser ju fönsterna än på friggisen.
Ahhh kom igen nu ....
Mer snö jag vill ha mer snö...


Men herreguuu
 man ser ju nästan hela bilen
då man tittar ut genom köks fönstret.
Klart har jag fotat i en annan vinkel,
har jag ju fått den bakom snöhögen 
som är närmast.
Men det är ju fejk. 
För det kommer från taket.
Mer snö jag vill ha mer snö...


VÅRFLOD

Kan tänka mig att det blir värre i år.....
När vårfloden kommer
 då jäsiken är nog bara å ta på sig flytvästen.
Kanske man skulle ta fram båten redan nu?

Eller söka vård ???
P
S
Y
K
B
R
Y
T

2 kommentarer:

  1. Oj då... ja, jag tror du blivit lite galen ;)
    Mer snö... näe tack - här längtar vi efter våren!
    Tråkigt med din fibrosmärta - tänk om vetenskapen kunde komma på nåt för att lindra, bota eller allra helst komma på nåt för att förhindra att någon ska behöva drabbas...
    Ha det så bra du kan... utan psykbryt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahahaha...
    ja jag tänkte jag också ett tag att ha du blitt helt galen människa inte vill väl du ha mera snö som har så mycket redan...
    Näe du galna människa nu ska vi längta vår så att all snö smälter.
    Hoppas din värkande kropp bli snällare mot dig...
    synd med all värk för det stjäl ju så mycket energi...

    Ha en bra dag, tjingelingen.

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!