tisdag 21 februari 2012

Tjock tisdag....

Är det tjock tisdag idag?? 
(som min son sa då han vaknade som 5 åring och varit på skolan med brorsan och käkat semlor dagen innan). 

Ja det är ju tjocktisdag och jag är ju tjock å då äre ju min dag....
fast inte så här tjock nääeee... 
bara så där lagomt tjock...
så pass att det skulle gå ner en semla.


Kortslutning alltså, kom just på att idag är det fritt fram att späka sig!
Stekt fläsk och bruna bönor, men jävlar vad gott. 
På det en stor gräddig semla.
(Undrar om man inte borde få en före också..)
Näääeee men jag dööör.....
SNÅL VATTNET rinner inte det står som en fontän!

Har inte jag varit ledig hela dagen just därför....
Förbannar fibbron som slog ut hjärnan också.

Vad spelar det för roll att man redan är rund och go och lätt å sno.
Och att bara skuggan ser ut att väga 25 kg.
Fettisdag det är ju en tolkningfråga va?
HMMMM.......

Skit samma man får väl käka lagom... 
och lagom är en tolkningfråga också.
Lagom är en sup för mycket har jag läst.
Och på fettisdag ska man ha en "sup" för mycket.
DVS. Man borde få två semlor alltså.

Men herregud va gött !

Och här sitter jag med en jävla lax som ska in i ugnen och inte en endaste semla varde mig given!


Hon som bakade bullar i söndags 
vad hade hon i skallen då?
DEG 

Stackars stackars stackars....


3 kommentarer:

  1. Hmmm... Hur många semlor blev det innan dagens slut..?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha... tur som var så hade dom kvar på affär´n jag fick mig allt EN semla sååå himla god och najs och smarrig och fet.

      Radera
  2. Men jag åt då ingen semla för jag blev så mätt av klimpen och fläsket!
    Får ta den en annan dag.

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!