onsdag 14 mars 2012

But still I want you KVAR....

Skrev den kommentaren hos en av mina blogg vänner. Och då kom jag och tänka på när vi var i Marmaris för tusen år sen si så där. Vi och några goda vänner. Och ni vet väl alla hur det är i Turkiet... det ska shoppas märkeskläder odyl. som inte är märkes grejer för lite och ingenting...



Och min gubbe han ÄLSKAR att pruta på priser, precis överallt.... så han gick ju alltid ut stenhårt. Och tyckte han gjorde en genom jävla bra affär, då han köpte tre skinn bälten till priset av ett och säljaren slog sig på huvudet och beklagade sig och sa att My father will kill me..... för att han sålt så ur billigt.


Stolt som en tupp,en orrtupp med rumpan uppspänd och snygg som fan, vandrade han vidare på marknaden för att finna exakt likadan bälten för nästan halva priset lite längre fram i ett annat stånd.

 Då kom knäcken rumpan föll ner eller om det var svansen... hängde och dingla mellan benen....ja skamsen hund typ.... dii präst (depressed), dejected och ingen STORFRÄSARE på göra bra affärer...

Frun garvade och kamraterna garvade. Men efter det misstaget skulle han resa sig igen, som Fenix ur sin faders aska....


Samma kväll skulle vi ut och äta en god bit mat på Brothers beach, på vägen dit gick vi in i en butik och där minsann hittade han Adidas träningsbrallor till våra barn.

Men nu skulle det inte bli någon blåsning, och som han gick an, vi började tycka synd om den stackars unga killen som så gärna ville sälja och tjäna någon krona.

Men det lustigaste var att vi inte märkte det roligaste som hände i den affären, förrän då vi kom hem och satte oss och såg på videofilmen som jag filmat....... vi skrattar än åt det...

Agnetha vår ena kamrat la sig i hans prutande på priset och säger till säljaren
  -He is so very snål......hahahahaa....... undrar om han förstod??????

 Där och då var det ingen av oss som ens reagerade på hennes svengelska, men filmen har gett oss mer än ett gott skratt!

Där ser man vad en kommentar som But I still want you kvar.... kan väcka för gammla minnen......


 Och jaaaaa jag kan stava om jag vill. 
Men jag gör som jag vill!! 
För jag tycker det är mycket mer lattjolajbans så det så.
BTW. så gillar jag inte den här färgen på tulipanerna heller.
Men ibland får man ta vad dom har bara för jag VILLE ha tuppelianer........

4 kommentarer:

  1. Ja, tänk vilka associationer man kan få...
    Vi var i Tunisien en gång för länge sen och då skulle det också prutas... haha.. och det var jag som prutade och prutade så Lasse skämdes. Om jag gjorde några fynd... njae.. inte vad jag minns, men roligt var det :)
    Inga fel på de där tulipipperna och fina bilder blev det ju - och stava som du vill - mycket roligare då :)
    Ha det bra!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hahahaha...
    ja du vi är nog många som har gått på blåsningar i Turkiet med prutandet, vi prutade så bra att vi fick fem pack sockar på köpet !!!!
    Kan tänkas att vi blev lurade och inga kläder blev sig lik sen dom blev tvättade första gången...
    Enda gången vi prutade bra var när jag skulle köpa en mockajacka och var så skitnödig att jag bara måste hem fort...fort för att inte göra på mig...
    och förståss förstod inte säljaren varför jag ville därifrån utan slängde jackan på mig till slut för en spottstyver....
    Jag sket inte i byxan...vill jag minnas, men annars var det lättskitet därborta...

    Tjingelingen.

    SvaraRadera
  3. :))) jag skrattar gott åt din mans prutande. Antar att han gärna vill glömma bältesköpet:)
    Med tanke på bloggen så är det som det sitter fast i tjära då jag ska skriva… men det kanske är en svacka.
    Du bjuder alltid på glada skratt och det bästa är att man får vara precis som är … det håller bäst i längden.
    Stor kram kära tulipandam:)

    fina foton

    SvaraRadera
  4. HAhHAhAaaaa..ja jösses vilken rolig blogg :o))
    Inte bara svengelSkan utan smaken av tulpanfärgen också :o))
    HAhHAaa.. Kram påre!

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!