söndag 11 mars 2012

I fokus fototriss

Just nu ligger längtan i fokus.
 Längtar efter sol värme och sommar. 
Mitt äldsta barnbarn får stå för
 fokus nummer ett
han är en hejare på fiska
och kastar med kastspö som en hel karl,
det har han gjort sen han var tre år.
Farmors finaste lilla  älskling Tor


Längtar till vårt sommar paradis,
 där vi ställer husvagnen över sommaren.
 Vi har ca. 50 m ner till havet. 
Där vi badat i princip varenda dag
 från midsommar fram till stugsista.
 Underbart härligt.
 Ohhh.. vad jag längtar


Längtan bär en människa halva vägen.
Säger man.
Men ibland tror jag längtan kan bära en hela vägen.....


Klöver är något jag också längar efter.....
Massor med klöver 
både på åkrar och i börsen.......

Här finns mer trissar

10 kommentarer:

  1. Förstår din längtan och delar den gärna.
    Ja jag ska ju inte komma och bo i husbilen med dig...jag får hålla mig till bobilen och Rantafar jag...
    snyggt med fotot på klövern...

    Ha en finfin kväll.

    SvaraRadera
  2. Låter riktigt härligt. Väldigt fina sommarbilder så att man längtar ännu mer efter sommar och ledigt. Bra triss!

    SvaraRadera
  3. När jag ser dina fina bilder förstår jag både din fokusering och din längtan. Speciellt mittbilden ser himla inbjudande ut.

    SvaraRadera
  4. En smaka av sommarlängtan :-) Ja, den har vi nog, lite till mans (och kvinns) i fokus nu!

    SvaraRadera
  5. Förstår att längtan är i fokus. Men nu är det inte långt kvar... Ha en bra vecka! /SA

    SvaraRadera
  6. Vilken sommartriss, sista bilden är bara sååå fin.
    Lotta

    SvaraRadera
  7. En härlig triss, längtan kan vara härlig med! ;)

    SvaraRadera
  8. Härliga, härliga sommarlängtanbilder!
    Här ska vi visst få en riktigt skön vårdag idag med många plusgrader och sol... hoppas, hoppas :)
    Ha en bra vecka!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilka vackra bilder, den i mitten försvinner man ju bara i, förstår din längtan.

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!