lördag 31 mars 2012

Luder bensin bara för herrar......

Snablar annamma vad duktig jag varit idag. Steg upp sju imorse och började städa, fingrarna känns som stela skrövliga svampar just nu. Men fyy tusan så jäkla skönt att fått göra sånt som jag bara inte orkat i evigheter. Nu äre lite vår i mitt hus. Kors i taket jag till och  med satte lite vippor i mitt svarta ris.....tyvärr hade jag inte en enda vit hemma så det fick bli grönt dårå....



Gubben har fått hjälpa till med GROV göra... tur han är en ängel fast utan vingar.
Apropå änglar så har jag känt mig smått iakttagen i köket hela tiden då jag städa, för där sitter hon min skyddsängel och bara glor och glor......tycker hon kunde städa medan jag jobbar typ......lat är vad hon är.

Men hon vaktar i alla fall huset, tror jag. Eller så sitter hon bara där och brer ut sina vida vingar och skyddar mig från....???? tja alltid finns det väl något hon skyddar mig mot, men det är inte mot dammråttor i alla fall........


Ur gömmorna fick faktiskt en gammal häxa och komma fram så nu har hon lite sällskap på dagarna min kära skyddsängel. Frågan är vad hon gillar sån här typer som kommer infarandes på en kvast med håret åt alla håll och svart klädd......I think she like her. För att hon är ganska lik mig, häxan alltså.......
Men jag är inte lika blåögd.....fnisss.......
Ikväll blire åka till äldste sonen och vara barnvakt till Tor och Tim. Vi tänker fuska och ge dem sina påskägg och lite annat ikväll eftersom vi åker till husvagen i påsk.....så LÖRDAGSMYS väntar.

Om man nu skulle pillra sig iväg in i duschen och stryka upp ansiktet och ta på sig lite "luder bensin"?? ( så kallar gubben sina parfymer.) Va fan ska kvinnor kalla sin parfym då....luder bensin är ju herrarnas ... tja inte den blekaste aning......måste komma på nåt. Giggolo läsk?? :-)

HA EN NAJS LÖRDAGSKVÄLL OCH GLÖM INTE SLÄCKA LYSET!

3 kommentarer:

  1. Din ängel påminner visst om någon ... mig tror jag ;)
    Roligt att du gillar mina målningar, tack!

    SvaraRadera
  2. Bra i alla fall att någon tar över - hoppas du får behålla jobbet då... men, fasen att du ska ha så ont och att FK bråkar med dej :(
    Så bra att du orkade städa och dona... och så underbart med en egen skyddsängel - det skulle jag också behöva ibland :)
    Ha en bra vecka och en skön påsk!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. sv:Visst kan det vara avreagerande skönt att gråta bort det som trycker, lite iaf! Kram

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!