tisdag 3 april 2012

Spåren går igen.....

Då närmar det sig..... 
Svängdörrarna och ryktena är över
 imorgon, kommer avgörande 
 nummer ett.
Vem tar över ?
Ja vi vet vilka det står emellan, 
och en av dem inger mer förtroende.
Så hoppet står till honom.
Men vad som händer med personalen
 är vi ovetande om tills efter påsk.
KANSKE LIKA BRA DET.

Struts Lena har talat.
Stoppa skallen i sanden bara.
Det kommer gå bra 
det kommer vara som det alltid varit.

Men om sanningen ska fram 
är det så bra då?
Vet inte....
Alldeles för mycket och för stressigt.
Ja men jag trivs ju, dagarna går fort.

Men kropp h-vetet har ju inte fattat,
den går omkring och är alldeles för dålig.
SKÄRPNING OM JAG FÅR BE!

För den delen kom avslaget från FK.
Igår igen, jag får inte vara sjukskriven 
25%.

 Faan också, borde spöa upp kroppen,
för den fattar ju inte. 
Den skulle inte behöva jobba alls.
Inte i den form som den är,
om sanningen ska fram.
Det är det som sitter överst på den 
som styr för tillfället
tjurskallen!


Kanske lika bra man sätter sig på kvasten
 och drar till blåkulla direkt??
Eller var man nu ska dra.. dit pepparn växer??
Ättestupa??

Mått jävulskt dåligt en hel vecka.
 Kan tänka mig att alla turer kring jobbet 
också sliter på en redan värkande kropp. 
Så förbannat less på mig själv så usch....fyyy ...tvi... 

Skulle kunna fylla bloggen 
med vart jag har ont just nu.
Men tror den blir kortare
 om jag skulle skriva om vart jag mår bra......

Det är fantastiskt vad spåren går igen...
Jag får för mina synder jag.
För jag aldrig förstod
 hur jävligt min mamman hade det.
Jag vet och jag skäms
 och kan aldrig göra det rätt.....
-Men vore det inte bättre du sa
 vart du inte har ont.
Japp jag har kläckt ur mig
 den förbannat dumma meningen en gång.

Men ung och frisk och totalt oförstående 
över att hon hade verkligen ont.
Jag försvarar mig så... 

FÖRLÅT MIN DUMHET... 
Ifall du läser bloggen där nere i jorden.



3 kommentarer:

  1. Ja , denna evinnerliga värk,,det är väl det enda bestående man har , verkar det som :o/
    Att säga,,det går över är ju en lögn också.
    Så kag säger bara. ...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch så jobbigt du har det... värken blir förstås sämre i kapp med oron - känner igen det och ändå har jag inte alls samma hemska smärtproblem som du...
    Ibland vräker man ur sig så´nt man ångrar - jag har sagt samma till min mor... förstod inte då... och ångrat mig bittert...
    Även om du mår dåligt just nu, så håller du på något sätt både humör och humor uppe och orkar skriva om eländet och leta reda på en himla bra påskbild! Och det är bra att få ur sig - det är inte att stoppa huvudet i sanden, för det gör du inte alls...
    Tänker på dig...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fy för värken...flyg sin kos...
    och du vi ses väl imorron dådå ???
    Min kvast är trimmad å klar...
    grannens katt ska jag lura i fällan å tejpa fast på kvastskaftet, men han får ingen retur biljett...
    men d får jag...

    Tjingeling syns på Blåkulla...

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!