torsdag 5 april 2012

Full fart mot Häcklefjäll



Jahapp, då har man påskpyntat husvagnen också.
 Tre häxor i samma vagn ....ja en sitter där ute
 och jag och Vårtis håller oss inne än så länge.

 Kommer nog susa rätt friskt runt skallen i afton 
då jag kliver upp på kvasten och drar emot Häcklefjäll........
För det blåser i trääaaa idaaa



Men si årets höjdpunkt vill väl inte 
en endaste häxa  missa.
Det är väl som alltid att svira med satan.
Blåkulla eller Häcklefjäll???
Ogudaktiga platser båda två...
Vissa påstår att det är samma ställe.
Det förenklar saken jag kör Blåkulla då som vanligt.



Hoppar upp  på min ny polerade kvast
inte en enda sticka i röven kommer jag få
och träffa alla andra häxor ska bli ett sant nöje

Vin dunken hänger å dinglar på kvasten
vi moderna häxor lämnar kaffepannan hemma en sån här kväll.
Så det blir nog till å ligga över på Blåkulla i natt. 

Riskera kvastfylla och inte kunna komma nästa år
NO WAY! 


GLAD PÅSK KÄRRINGAR!
VI SES PÅ PLATS!
KÖR HÅRT!

5 kommentarer:

  1. Önskar dig en riktig glad Påsk!

    SvaraRadera
  2. Trevlig resa - vi ses vid Blåkulla!
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  3. Hej Joormen..
    Hoppas ni hade en riktigt mysig earth Hour du och barnbarnet..
    Tack för titten och en stor kram till dig Night Lady

    SvaraRadera
  4. Hej Joormen..Ja nog hade du polerat kvasten bra ha ha jag såg när du flög förbi min nimbus 2000 i en himla fart..Får nog byta upp mig till en ny kvast innan halloween..Nu önskar jag dig en härlig påsk...

    Easter is a promise..
    God renews to us in each spring..
    May the promise of Easter..
    fill your heart with peace and joy!
    Happy Easter!

    Night Lady

    SvaraRadera
  5. Enda häxan i vårt hus är jag.
    Har inte pyntat nåt...på flera år.
    Men god mat och barnen hemma har jag haft på mat och mys :)
    ha en fortsatt skön helg.
    kram

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!