tisdag 6 mars 2012

R.I.P.

Det känns fantastiskt inspirerande att jobba och inte veta, det alla vet och talar om, utom personalen förståss.


I flera veckor har vi fått höra hur tråkigt det är att vi ska försvinna. Och på "våra" anslag har man skrivit R.I.P. och vi kommer sakna er.

TACK TACK.. så bra det känns att veta.  Att ni kommer sakna oss. Det vet vi redan, det har ni gjort varje sommar.

Men nu är det sista månaderna kvar. Det stod klart idag. Vi kör vår sista säsong. Tror vi.

 Om inte under sker och någon smarting tar över och behåller ALL personal. Annars så blir vi arbetslösa på riktigt nu. Herregud vad underbart. Vad ska en gammal kärring med fibbro få för jobb nu???  29 dar kvar av min period på a-kassan. Låter fantastiskt underbart just nu. Måste väl gå ett år innan man får ny period och det kommer bara gå 9 månader så låt mig gissa..........

FAS 3 att se framemot. Åhhh ge mig en kniv typ.....

Idag känns det tyngre än vanligt. Jag har varit usel i flera dar som vanligt i min värk, men all världens bekymmer verkar ha landat i vårt hus detta år. Det har inte börjat bra.

Nu vill jag ha SOLSKEN SOLSKEN... glädje ämnen och ett stort fett arv från Amerika eller nåt.....

Jag vägrar bli utan inkomst jaaa det gör jag. Fan fan fan...


8 kommentarer:

  1. Så himla trist... verkar som om ni fått någon slags information till sist och att det inte var något bra.
    Ursäkta min nyfikenhet - du skriver "vår sista säsong" - vad jobbar du med?
    Håller tummarna hårt, hårt för att det ordnar sig...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Fy farao vilken hemsk sits du/ni är i,brrrr! Vet precis hur det känns efter att ha upplevt samma sak.
    Nedkallar alla "goda krafter" till dig,kraaaaaaam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla jag hoppas dom knockar mig totalt

      Radera
  3. Tänk att jag har ju stalkat dig i några år nu, men har ingen aning om vd du jobbar med??? :o/
    Hoppas värken går över och att du vinner en storvinst så du lipper oroa dig .
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  4. Lön? Jag undrar när jag skall kunna jobba så jag får en LÖN, FK tror jag vill leva på de ören som endast räcker till min del av hyran!
    sv: ja, min skulle också behöva det. Fick ringa runt till flera chefer på FK för att få min att åtminstone göra det allra viktigaste just nu och ändå hade hon mage att ljuga. Då blev jag arg, frågade rakt ut och konfronterade henne. Man känner sig som sopor ibland.

    SvaraRadera
  5. Hoppas att det ordnar sig med ditt jobb..fy det låter ju inget bra alls,
    och att sen bråka med en försäkringskassa är so att stånga sig blodig mot en vägg...man är bara ett person-nummer.
    Jag vet för jag har gått igenom alla instanser...
    och man behöver hjälp av någon för att orka.

    Styrka till dig vännen...

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!