tisdag 27 mars 2012

VÄRK KROPPS ARBETARE....

Funderar på sätta in en annons under Arbete
finns ju massor med arbetslösa som vill ha något .....



VÄRK KROPPS ARBETARE Sökes.....
min plats är ledig.
Jag vill inte ha den.
Säger upp mig frivilligt!
Kom bara och ta över.
Fast anställning direkt.

Det är ett meningslöst och slitsamt arbete.
Ständigt jour.
Inga meriter krävs.
Skit i och skicka ditt CV.
Jobbet blir ditt.
Bara du vill ha det.

Lönen består av en drös värktabletter.
Och en himla massa sömnlösa nätter.
Samt folk som tittar snett på dig och tycker du ser frisk ut.

fan va less jag är.....


4 kommentarer:

  1. Har redan ett sådant arbete så jag vill inte ha flera timmar eftersom mitt jobb redan går på övertidstimmar.
    Så jag hoppar ditt erbjudande,
    men hoppas att du får någon som kan ta över...
    och du blir det någon arbetslös som inte fick jobbet så kan dom få mitt....
    men ingen provanställning, har dom tagit över är det livstidsanställning...

    Himla bra skrivet utav dig...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamän det är livstid som gäller! Självklart skickar jag några ur kön till dig :-)

      tackar tackar ..

      Radera
  2. Ja inte fan är det roligt inte och jag byter med i princip vem som helst när som helst.
    !

    SvaraRadera
  3. Fy sjutton - så trist med den jä..a värken... hoppas du får någon som nappar på jobberbjudandet!
    Har ni fått några nya besked angående hur det blir?
    Du skulle ha nappat på resan till Gardasjön... fick veta av min kompis Nettan att hon åker på en sådan gratisresa nästa vecka - ska bli spännande att höra hur det blev :)
    Önskar dig en bra vecka - trots allt!
    Kram!

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!