onsdag 23 maj 2012

Onsdags svammel.......

Dagarna rusar fram trots att man är "ämli" hahaha vikke ord va? Halv usel eller rättare sagt skit dålig. Jaa gnäll gnäll... förkylningen har bitit sig fast for ever känns det som. Fan också igår blomma den upp igen med världens ondaste hals och blåsor och skit i truten. 

Mer som äntligen blommar är tussilagon.. 
the emenents my dear Watson!

Hade gett mig f-n på att klara av den här säsongen men det verkar banne mig som någon annan har bestämt att knäcka mig. Kan ju inte vara han där uppe för han lär ju vara god... så jag gissar det är han där nere....eller???? Kanske bara en vanlig hederlig jaaa hederlig och hederlig??? - basselusk modell MONSTER STOR.

 Nedräkningen har ju börjat och jag har bestämt mig för att inte göra ett jävla dugg i sommar.....bara vara och bara ta hand om mig själv på bästa sätt. 
6 dagar kvar... 
KÄNNS UNDERBART! 
Lika underbart som att sommaren verkligen kommer nu, 
det går inte hejda den längre med mer snö...

Igår bidde jag kär i en gammal lastbil hos Anki att ha i trädgården istället för isbjörnar (ironisk). Idag tänkte jag förära mig en likadan men tji fick jag inte fanns den här än. Näee det var ju inte väntat heller, dom plockar ju fram trädgårdsgrejer för fulla muggar än i butikerna, men jag kommer hålla span... jopp. Den var bara så cool...

Glädjer mig åt att i helgen SKA värmen slå till här uppe. YES YES YES!!!! Har sett att upp mot 20 grader ska vi få. Herrejävlar undrar hur det känns??? Då blir det till och premiär grilla i husvagnen. Och sitta ute och njuta av utsikten.... optimisten har slagit till. För om allt är som vanligt så blåser det så man får hålla fast tallriken....

Måste visa min mans bild fast skärpan är nada..... han tog min kamera igår kväll och gick ut på åkern för att fota en älg som stod där. Och medan han går mot den kommer en uggla flygande.... gissa om jag önskar det var jag som gått där. Vilken otrolig syn och kanske jag hade hittat lite bättre skärpa.... han var helt i extas då han kom in och berättade om sin upplevelse och jag förstår honom sånt händer inte varje dag......... inte ens en gång i ens liv.... lyckliga han!

Svammlat klart nu ...
Ha det !

5 kommentarer:

  1. jaha..du också..Det är nu en sjujäkla förkylning det här och ajg har konstaterat att jag dras med luftröskatarr...hostar ihjäl mig.

    Fotot med älgen och ugglan är skitläcker.

    Krya på sig tanta.
    Kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du kryar på dig !!!
    Och att du får en mysig semester.

    Tjingelingen.

    SvaraRadera
  3. Så häftigt... både älg och uggla!! Hade gärna varit där :)
    Så himla jobbigt du har det... men nu är du snart ledig och kan förhoppningsvis kurera både kropp och själ... Varma, ljusa sommarkvällar vid husvagnen - underbart liv som väntar :)
    Ha det gott vännen i norr!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej Joormen..
    Tack för titten nu önskar jag dig en härlig helg en glad pingst och en fin Mors Dag..
    Kram //Night Lady

    SvaraRadera
  5. Förstår att han inte fick in skärpan, vilken lycka!
    krya på dig nu!

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!