tisdag 5 juni 2012

Sommar sommar sommar.....


Äntligen har vi nått årets höjdpunkt. Solen skiner löven har slagit ut och det blommar här och där... tulpanerna har blommat klart. Men oj så fina dom var. Jag har intagit husvagnens lugna ro. Och här har jag legat sen i fredags och bara njutit av lugnet och livet.

Lite svårt att sova av någon anledning. Kan bero på E4:an passerar strax ovanför, hemma bor jag tyst och lugnt i skogen....men man vänjer sig efter ett tag.

Tillbringade söndag morgon på stranden tillsammans med Herr och Fru Svan. Dom är så fis förnämna då dom simmar förbi i sin vita skrud.

 Igår kväll önskade jag att jag haft med kameran då jag satt vid läger elden...... då blev det ett sabla liv på dem då en inkräktar kom inflygade i deras revir. Jäklar vad dom anföll och skrek. Men dom lyckades jaga bort den fulingen som kommit fel.

Jag och min kära vän Clarry fick oss i alla fall en uppvisning av både mås och svan i försvars tagen. Samtidigt som vi själva intog en stycke choritzo med pinnbröd. Det var mumsigt alltihop.


Kan inte låta bli att tycka dom är vacker, fast fis förnäm....
det blåste friskt i fin kostymen då han burrade upp sig...

Och en gräsand drog förbi....
Och jag tror det är en Canada gås som slöt sig till familjen Svan.
Inte så där super kunnig vad gäller fåglarna... erkänner...
I alla fall såg det kallt ut. Jag vill inte bada än i alla fall.

Men den tiden kommer då jag badar varje dag flera ggr. per dag. Fast det känns långt borta ännu det kan jag lova.

Men imorgon ska jag göra något roligt. Hoppas det inte blåser så förb. då för då ska vi och några vänner sätta oss på buss och åka till Stockholm och därifrån tar vi färjan till Estland och gör Tallin osäker. hahahaha.... ska bli jätte roligt för det har jag aldrig gjort förr. 

Tänk att få gå på gamla torget och titta på allt stickat DET längtar jag efter, köpa färg granna hem- stickade sockar (vilket mål va?) Tror gubbarnas mål är få se winestores sortiment..... jaja alla är vi olika. Jag gillar lite kultur också....

Som att komma in i medeltiden på vissa ställen sägs det, ska ju vara en av europas mest bevarade medeltids städer så det  låter spännande. Jag vill inte se några nybyggda köpcentra med andra ord, sånt har vi nog av här.

Hoppas på bra väder och ett lungt hav.
MS/Baltic queen väntar. Östersjöns största båt- bara det!

Så länge sen man åkte en kryssning......
Så allt låter jätte lockande just nu.

Idag ska jag inte göra ett piss......bara njuta av vila min kropp och själ inför resan.

KRAMEN MINA FRÄNDS!

2 kommentarer:

  1. Jomen visst är dom vackra dessa högdragna fåglar. och vilka underbara kort!!!
    Önskar jag var där också.
    Ha en skitkul resa och tjöp nå fint åt mig ;o)
    Kram påre toktant!

    SvaraRadera
  2. Så härliga bilder och så mysigt det verkar... att sitta där vid brasan och grilla chorizo och pinnbröd... mmm
    Svanar är verkligen vackra, men oj så arga de kan bli om man kommer för nära...
    Så himla kul att komma iväg på en resa... och Tallinn är så mysig att promenera i (ja,den gamla delen då, förstås) Vi åkte med en rundtursbuss, där man kunde kliva av var man ville och så kliva på igen var man ville... kanonbra sätt att se sig omkring lite. Det var en dubbeldäckare utan tak på övervåningen... kanonbra om man vill fota!
    Ha en riktigt bra resa... det är du värd!
    Kram till dig vännen!

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!