tisdag 14 augusti 2012

Mäh... som jag jäklats...

Till sist kom jag mig in på min blogg....bytt dator, snurrat till alla olika email adresser som kopplats till google och hitta inte igen mig själv... å nu är sidan kopplad till en "gamm" adress som inte ska användas längre... jajaja.. måttligt intressant. Det löser sig så småningom..I think.


Sommaren ja den vet ju alla hur den varit, och att den kommit nu först hos oss..... Stekhett i flera dagar nu och jag går an och städar som en tok inomhus... sån är jag.

Bra torkväder är det i alla fall, idag har jag hunnit ta ner alla gardiner tvättat och torkat och strukit och hängt upp igen, jaa ville faktiskt ha kvar dem allihop... vitt och jag ni vet... prisar högtrycks tvätten för alla mattor hänger ute på tork nu oxå. Kommer lukta så gott då dom kommer in igen...


 Latat mig i husvagnen hela sommaren så nu får jag jobba så svetten rinner mellan dom där extra bilringarna som lagt sig runt magen. Jodå det märks man haft det bra. Fast samtidigt inte... en oro har malt i mig hela sommaren. Jobbet så klart.

Men minsann sökte jag inte ett nytt jobb och fick det!!!!!! Fick besked förra veckan och sen dess så kan  jag säga att jag  dansar fram på moln.. och gissa hur underbart det kändes att ringa och säga upp sig innan man riskerade bli uppsagd själv.

 Känslan är sååå himla skööön.

Tycker dock synd om dom som blir kvar som kommer få klara sig med en mindre och dessutom få varsel i näven då dom startar. Önskar dom all lycka till och hoppas det löser sig för dem förståss. Duktig tjejer och van att jobba så det ryker så det går nog på nåt vis.


I alla fall så börjar jag mitt nya jobb på måndag. Kommer nog ha fjärilar i magen på söndag... blir en proppeller natt kan man tänka.. Men skoj. Tänk att en gammal tant som jag kan få ett jobb. Det är jag mäkta stolt för.

Näee nu ska jag krypa runt i bärbuskarna och få mig en skål smock full med krusbär... jag älskar sura saker jag.. för dom tänker jag helt enkelt äta upp!! Mums...

BTW. min trädgård ser för jävlig ut Inga har inte skött om den... men  tack o lov så växer ju bären i alla fall i övrigt är det mest ogräs som växer hos mig.....
TRÄDGÅRDSMÄSTARE SÖKES....  

4 kommentarer:

  1. Men så roligt !! Vad är det för jobb då? Krusbär gillar jag med och är så glad över min nyfådda buske som syrran skickade med mig sist.
    Den ska bara ner i backen först.

    Kram på dig toktant!

    SvaraRadera
  2. Jättegrattis till nya jobbet,sååå roligt att höra att det kan ordna sig i dessa bistra tider!

    SvaraRadera
  3. Upptäckte att du var tillbaka... och att du fått nytt jobb! Så kul... Stort Grattis!
    Hoppas du uppdaterar snart igen, så du kan berätta lite om nya jobbet :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej min vän..
    Äntligen har jag lite tid att svara på blogspot håller numera mest till på Wordpress..Så jag svarar inte så ofta på blogspot..Men nu har jag äntligen lite tid över..Önskar dig en härlig vecka och tack för att du tar dig tid att besöka min blogspot ..puss och kram Night Lady

    SvaraRadera

Men hellbervittes va gla ja bli att just du sa nåt! THÄNKS!